Bøvleklubben: Alt det bøvl med forandringer
(Del 2 i to-trins-raketten: Kultur & Forandringer)
“Forandringer kan være svære at håndtere.” Så hvem er det egentlig, der ønsker forandringen? Er det ledelsen, medarbejderne – eller nogen helt tredje?
I mange organisationer er forandringer blevet et vilkår. Besparelser. Omorganiseringer. Reformbølger, der kommer igen og igen. Og ofte med et tempo, hvor det kan være svært at følge med.
Samtidig taler vi om modstand mod forandring. Om medarbejdere, der ikke vil være med. Men er det altid modstand – eller kan det også være et udtryk for et standpunkt? Eller måske endda modmagt?
Og hvad sker der, når forandringerne kommer så hurtigt, at de aldrig rigtig når at blive afsluttet?
I denne Bøvleklub undersøger vi blandt andet:
- Hvornår bliver “forandring” en undskyldning for ikke at få noget til at lande?
- Hvad betyder det at være i organisationer, hvor forandring er konstant tilstand?
- Og hvorfor er det ofte de kritiske stemmer, vi kommer til at tale mest om?
Måske er vi blevet forandringsparate. Eller også er vi bare blevet forandringstrætte.
Kom og vær med, når vi bøvler med forandringer.
Tid: Torsdag d. 19. november kl. 15-17.00
Sted: Gugvej 158, 9210 Aalborg SØ
Værter: Milo Leig Andersen & Anders Fogh Jensen
Målgruppe: For ledere og lederteams
Det er GRATIS at deltage, men kræver tilmelding. Arrangementet er inkl. kaffe og lidt sødt til ganen.
Skriv til frederikke@ncfs.dk for tilmelding


Skriv et svar